Myrthe Claus copywriter, tekstschrijver, ghostwriter, content creator, online content marketing

Ik ben ervan overtuigd dat goede online content jou als vrouwelijke ondernemer helpt bij het opbouwen van een succesvol bedrijf.

Een goed verhaal vertelt namelijk precies waar jij voor staat. Het zorgt ervoor dat lezers je beter leren kennen, ook als je niet in de buurt bent. Maakt duidelijk bij welke vragen en problemen jij helpt. Het geeft ze het gevoel dat jij begrijpt wat er aan de hand is. En een goede tekst is dat laatste duwtje om jou in te schakelen voor de oplossing van hun probleem.

In het kort: goede content maakt van terugkomende lezers uiteindelijk klanten.

En lezers die klanten worden, laten jouw bedrijf groeien.

Hoe ik daar zo zeker van kan zijn?

Ervaring.

Ik heb als tekstschrijver zelf ondervonden welk effect je online teksten hebben op de hoeveelheid opdrachten die je krijgt. En ik heb het gezien bij anderen: vrouwelijke ondernemers die succes boeken omdat ze extra aandacht besteden aan hun online teksten. En ondernemers die juist kansen missen, omdat de teksten van hun online marketing niet verwoorden waar zij voor staan. Zonde is dat, want ook zij hebben iets waardevols te bieden.

Hoe het komt dat ik vrij veel weet over schrijven, online content en vrouwelijk ondernemerschap?

Het is die befaamde rode draad in mijn leven.

In een ‘ver’ verleden bedacht ik als communicatie- en marketingadviseur plannen voor bedrijven en organisaties in alle soorten en maten. Natuurlijk schreef ik ook de teksten die nodig waren. Zorgen voor die klik met de doelgroepen was de allerleukste uitdaging daarbij!

Na mijn verhuizing naar Italië begon ik als freelance tekstschrijver/copywriter voor Nederlandse klanten. Over die start als ‘digital nomad avant la lettre’ hield ik een blog bij voor vrouwen-ondernemen.nl, een site die (startende) vrouwelijke ondernemers op alle mogelijke manieren helpt bij het ondernemerschap.

Maar dat is niet alles.

Ik raakte steeds meer betrokken bij die site. Ik startte met het redigeren van artikelen. Vulde hier en daar het informatieve deel van de site aan. Ik begon vrouwelijke ondernemers te interviewen over hun ervaringen. En tegenwoordig ben ik, naast mijn eigen schrijfpraktijk, als contentmanager van deze site dagelijks bezig met vrouwelijk ondernemerschap.

Na al die jaren weet ik dus behoorlijk wat af van alle ins en outs en al die succesfactoren en valkuilen die bij het ondernemen horen. Ik heb heel wat trends en ontwikkelingen voorbij zien komen. En ik sta niet eens meer stil bij het feit dat SEO, storytelling, customer journey en het schrijven van teksten die raken niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is.

Waarom dit zo bij mij past?

Omdat alles wat ik het allerliefste doe en alles waar ik voor sta, samenkomt in mijn werk.

Op die befaamde vraag ‘Wat wil je later worden?’ was mijn antwoord als klein meisje: ‘Dokter of journalist’. Een keuze tussen mensen helpen of hen informeren en verhalen vertellen. Twee manieren om een steentje bij te dragen aan een betere wereld.

Het pad wat ik uiteindelijk insloeg, geeft mij de kans die twee wensen te combineren. Ik verzamel informatie over het ondernemerschap om vrouwen te helpen met de stap naar een bestaan als zelfstandige. Met de artikelen die ik schrijf voor en over (startende) vrouwelijke ondernemers vertel ik hun verhalen. Het is mijn manier om anderen te helpen bij het zo goed mogelijk realiseren van het leven dat zij graag willen.

Maar mijn hulp gaat verder dan het schrijven van teksten alleen. Persoonlijke aandacht en kennis delen zijn key in mijn werk. Ik bied een luisterend oor, ben een klankbord en heb oog voor kansen die er zijn. Mijn meedenken gaat verder dan online marketing teksten alleen. Ik denk ook mee over het fundament van je onderneming en jouw groei en help je te ontdekken wat het is dat jou onderscheidt van al die anderen. Zodat jij op jouw manier de wereld een beetje mooier kunt maken met dat waar jij goed in bent.

Wil jij als ondernemer ook anderen helpen hun leven mooier te maken door te doen wat je het liefste doet?

Zelf bepalen waar je je tijd aan besteedt en zorgen dat je minder tijd kwijt bent aan zaken waar je niet zo blij van wordt, zoals het schrijven van al die teksten voor je online marketing?

Als het antwoord ‘ja’ is, kijk dan rond op mijn site. Ik hoop dat wat je vindt, je overtuigt om die knoop door te hakken en samen met mij aan de slag te gaan.

Als je nog vragen hebt, stuur me dan een berichtje. Ik lees mijn mails allemaal zelf en antwoord je zo snel als ik kan

Myrthe

P.S. Als je wat meer over mij persoonlijk wil weten, hoef je slechts hier te klikken

Myrthe Claus, tekstschrijver en ghostwriter voor vrouwelijke ondernemers, copywrier, content creator, online content marketing

.

En vertel me gerust wat over jezelf en je onderneming!