MIjn overtuiging? Goede content is een onmisbaar hulpmiddel om jouw impact te vergroten!
Het vertellen van de verhalen over jouw onderneming helpt je om jouw missie voor ‘people & planet’ te vervullen.
Een goed verteld verhaal weerspiegelt namelijk precies waar jij voor staat. Maakt duidelijk waarom jij doet wat je doet. Het zorgt ervoor dat lezers jou en jouw bedrijf en aanbod beter leren kennen, ook als je niet in de buurt bent. Het zorgt voor een band en maakt van geïnteresseerde lezers trouwe fans. En van fans misschien wel klanten.
En lezers die trouwe fans of zelfs klanten worden, laten jouw bedrijf groeien. En brengen het vervullen van jouw missie om het verschil te maken in de wereld een stukje dichterbij.
Hoe ik daar zo zeker van kan zijn?
Ervaring.
Ik heb als tekstschrijver zelf ondervonden welk effect je teksten hebben op de connectie die mensen met je voelen. En ik heb het gezien bij anderen: ondernemers die stappen vooruitzetten en groeien omdat ze extra aandacht besteden aan hun verhalen.
En ik heb ondernemers ontmoet die juist kansen missen, omdat de marketingteksten over hun bedrijf niet goed verwoorden waar zij voor staan. Zonde, want ook zij hebben iets waardevols te bieden.
Hoe het komt dat ik vrij veel weet over schrijven, verhalen en ondernemerschap?
Het is die befaamde rode draad in mijn leven.
In een ‘ver’ verleden bedacht ik als communicatie- en marketingadviseur plannen voor bedrijven en organisaties in alle soorten en maten. Natuurlijk schreef ik ook de teksten die nodig waren. Zorgen voor die klik met de doelgroepen was de allerleukste uitdaging daarbij!
Na mijn verhuizing naar Italië deelde ik mijn belevenissen via mijn eigen blog en schreef ik verhalen en informatieve artikelen voor een site over Italië. Tegelijkertijd begon ik als freelance tekstschrijver/copywriter voor Nederlandse klanten. Over die start als ‘digital nomad avant la lettre’ hield ik een blog bij voor vrouwen-ondernemen.nl, een site die (startende) vrouwelijke ondernemers op alle mogelijke manieren helpt bij het ondernemerschap.
Maar dat is niet alles.
Ik raakte steeds meer betrokken bij die site. Ik startte met het redigeren van artikelen. Vulde hier en daar het informatieve deel van de site aan. Ik interviewde steeds meer vrouwelijke ondernemers over hun ervaringen. En tot voor kort was ik daarom, naast mijn werkzaamheden als freelance copywriter, als contentmanager van deze site dagelijks bezig met ondernemerschap.
Het was een geweldige ervaring die me niet alleen leerde hoe ik zelf impact kon maken, maar ook bevestigde hoe krachtig woorden kunnen zijn. En het zorgde ervoor dat ik nu behoorlijk wat afweet van alle ins en outs en van al die succesfactoren en valkuilen die bij het ondernemerschap horen.
Ik heb heel wat trends en ontwikkelingen voorbij zien komen. En ik sta niet eens meer stil bij het feit dat SEO, storytelling, customer journey en het schrijven van teksten die verbinden niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is.
Een zwak voor impactmakers
Ik richt me als creatieve copywriter steeds meer op het ondersteunen van ondernemers zoals jij die impact willen maken. Ik heb namelijk een zwak voor mensen die op hun manier een steentje willen bijdragen aan een betere wereld voor ons allemaal. En in een tijd waarin duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid steeds belangrijker worden, is het essentieel om jouw unieke verhaal te vertellen. Ik help je je visie om te zetten in krachtige content die echt aanspreekt en bijdraagt aan positieve veranderingen.
Waarom dit zo bij mij past?
Omdat alles wat ik het allerliefste doe en alles waar ik voor sta, samenkomt in mijn werk.
Op die befaamde vraag ‘Wat wil je later worden?’ was mijn antwoord vroeger: ‘Dokter of journalist’. Een keuze tussen mensen helpen of verhalen vertellen om bewustzijn te creëren.
Het liep anders, maar mijn schrijfwerk geeft mij wel de kans die wensen te combineren: ik help ondernemers te vertellen hoe zij het verschil maken, zodat zij hun positieve impact op ‘people & planet’ vergroten.
Creatieve copywriter en business buddy in één
Maar mijn hulp gaat verder dan het schrijven van teksten alleen. Persoonlijke aandacht en kennis delen zijn key in mijn werk. Ik bied een luisterend oor, ben een klankbord en heb oog voor kansen die er zijn. Ik denk mee over het fundament van je onderneming en jouw groei en help je nog scherper te krijgen wat het is dat jou onderscheidt van al die anderen. Gewoon, omdat ik dat erbij vind horen. En omdat ik je graag een beetje verder help, zodat jij op jouw manier de wereld een beetje mooier kunt maken met dat wat jij doet.
Ik schrijf terwijl jij doet wat je het liefste doet: impact maken
Dus als je op zoek bent naar een creatieve partner om jouw verhalen te vertellen, ben ik misschien wel de persoon die je zoekt!
Neem gerust contact met mij op, dan bespreken we in een vrijblijvend gesprek hoe we samen jouw verhaal kunnen vormgeven. En stuur me ook gerust een berichtje als je vragen hebt. Ik lees mijn mails allemaal zelf en antwoord je zo snel als ik kan.
Myrthe
P.S. Als je wat meer over mij persoonlijk wil weten, hoef je slechts hier te klikken
.