Goede content helpt ondernemers bij het opbouwen van een succesvol bedrijf.
En goede content helpt ondernemers die het verschil willen maken, hun impact te vergroten.
Het vertellen van de verhalen over jouw onderneming helpt jou om jouw missie voor ‘people & planet’ te vervullen.
Een goed verhaal vertelt namelijk precies waar jij voor staat. Maakt duidelijk waarom jij doet wat je doet. Het zorgt ervoor dat lezers jou en dat wat je doet en aanbiedt beter leren kennen, ook als je niet in de buurt bent. Een tekst die jouw waarom, wat en hoe goed verwoordt, zorgt voor een klik en een band met de mensen uit jouw doelgroep.
In het kort: goede content maakt van geïnteresseerde lezers fans en van fans misschien wel klanten.
En lezers die fans of zelfs klanten worden, laten jouw bedrijf groeien. En brengen het vervullen van jouw missie om het verschil te maken in de wereld een stukje dichterbij.
Hoe ik daar zo zeker van kan zijn?
Ervaring.
Ik heb als tekstschrijver zelf ondervonden welke impact je teksten hebben op de connectie die mensen met je voelen. En ik heb het gezien bij anderen: ondernemers die stappen vooruit zetten en groeien omdat ze extra aandacht besteden aan hun verhalen. En ondernemers die juist kansen missen, omdat de marketingteksten over hun bedrijf niet goed verwoorden waar zij voor staan. Zonde, want ook zij hebben iets waardevols te bieden.
Hoe het komt dat ik vrij veel weet over schrijven, verhalen en ondernemerschap?
Het is die befaamde rode draad in mijn leven.
In een ‘ver’ verleden bedacht ik als communicatie- en marketingadviseur plannen voor bedrijven en organisaties in alle soorten en maten. Natuurlijk schreef ik ook de teksten die nodig waren. Zorgen voor die klik met de doelgroepen was de allerleukste uitdaging daarbij!
Na mijn verhuizing naar Italië deelde ik mijn belevenissen via mijn eigen blog en schreef ik verhalen en informatieve artikelen voor een site over Italië. Tegelijkertijd begon ik als freelance tekstschrijver/copywriter voor Nederlandse klanten. Over die start als ‘digital nomad avant la lettre’ hield ik een blog bij voor vrouwen-ondernemen.nl, een site die (startende) vrouwelijke ondernemers op alle mogelijke manieren helpt bij het ondernemerschap.
Maar dat is niet alles.
Ik raakte steeds meer betrokken bij die site. Ik startte met het redigeren van artikelen. Vulde hier en daar het informatieve deel van de site aan. Ik interviewde steeds meer vrouwelijke ondernemers over hun ervaringen. En tot voor kort was ik, naast mijn werkzaamheden als freelance copywriter, als contentmanager van deze site dagelijks bezig met ondernemerschap.
Na al die jaren weet ik dus behoorlijk wat af van alle ins en outs en al die succesfactoren en valkuilen die bij het ondernemen horen. Ik heb heel wat trends en ontwikkelingen voorbij zien komen. En ik sta niet eens meer stil bij het feit dat SEO, storytelling, customer journey en het schrijven van teksten die verbinden niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is.
Waarom dit zo bij mij past?
Omdat alles wat ik het allerliefste doe en alles waar ik voor sta, samenkomt in mijn werk.
Op die befaamde vraag ‘Wat wil je later worden?’ was mijn antwoord als klein meisje: ‘Dokter of journalist’. Een keuze tussen mensen helpen of al reizend hun verhalen vertellen om de wereld een beetje beter te maken.
Het pad wat ik uiteindelijk insloeg met mijn schrijfwerk, geeft mij de kans die wensen te combineren: ik help ondernemers hun verhalen te vertellen over hoe zij het verschil maken, zodat zij hun positieve impact op ‘people & planet’ vergroten.
Maar mijn hulp gaat verder dan het schrijven van teksten alleen. Persoonlijke aandacht en kennis delen zijn key in mijn werk. Ik bied een luisterend oor, ben een klankbord en heb oog voor kansen die er zijn. Ik denk mee over het fundament van je onderneming en jouw groei en help je nog scherper te krijgen wat het is dat jou onderscheidt van al die anderen. Zodat jij op jouw manier de wereld een beetje mooier kunt maken met dat wat jij doet.
Wil jij als ondernemer doen wat je het liefste doet?
Zelf bepalen waar je je tijd aan besteedt en zorgen dat je minder tijd kwijt bent aan zaken waar je niet zo blij van wordt, zoals het schrijven van al die teksten voor de (online) marketing van jouw bedrijf?
Als het antwoord ‘ja’ is, kijk dan rond op mijn site. Ik hoop dat wat je vindt, je overtuigt om de knoop door te hakken en samen met mij aan de slag te gaan.
Als je nog vragen hebt, stuur me dan een berichtje. Ik lees mijn mails allemaal zelf en antwoord je zo snel als ik kan
Myrthe
P.S. Als je wat meer over mij persoonlijk wil weten, hoef je slechts hier te klikken
.